Unit 1.
Exercise 2. 1- g, 2 - f, 3 – b, 4 – a, 5 – j, 6 – i, 7 – d, 8 – h, 9 – c, 10 – e
Exercise 4. 1 – d, 2 – f, 3 – j, 4 – a, 5 – e, 6 – b, 7 – c, 8 – g, 9 – h, 10 - i
Exercise 5. light and shade, chiaroscuro, patchwork, to paint in the open air, against the blue sky background, to render the atmosphere, outlines, in the upper right corner, on the left, to the left, creative activity, to depict smth on the canvas, a pencil sketch, an etching, an amateur, ceramics/pottery, to paint in oils, to achieve the warm golden palette, antique art, embroidery, the fundamentals of art.
Unit 2.
Exercise 4. a) 1. pose; 2. posture; 3. Posture; 4. position; 5. pose; 6. posture; b) 1. rendition; 2. rendition; 3. depiction; 4. rendition; 5. depiction; 6. portrayal.
Exercise. 5. 1. to; 2. from; 3. to; 4. on; 5. from; 6. on; 7. out; 8. out.
Unit 3.
Exercise 5. 1- to, in, 2 - -, 3 – to, with, 4 – throughout, 5 – by, to, 6 – to, for, 7 – in.
Unit 4.
Exercise 2. непосредственное впечатление от предмета, с одного взгляда, воспроизводить свет, трепещущая (дрожащая) яркость, беспримесный («несмешанный») цвет (pure colour), мерцающие картины, официальные круги, исследования световых явлений, отдавать предпочтение композициям, при естественном освещении, неоконченное (незавершенное) произведение искусства, освещенные солнцем пейзажи, заметная черта, внимание к жизни в конкретный момент ее проявления, техника раздельного нанесения цвета, за пределами избитой и закрытой от внешнего влияния среды.
Exercise. 3. impression of an object, scientific study of light, Japanese prints, at a glance, in the natural light, unfinished art, sunlit landscapes, notable feature, trite, divided colour technique, sketchiness of a painting, pure colour, shimmering, to favour.
Exercise 5. 1.d; 2. a; 3. g; 4. b; 5. c; 6. f; 7. e.
Unit 5.
Exercise 4. 1 – in, 2 – against, for, 3 – to, 4 – within, with, for, 5 – of, 6 – with, in, 7 – by, in, 8 – up, to, of, 9 – in, in, 10 – to, in, 11 – of, with, to, 12 – to, in, on, of, to, 13 – against, with, 14 – to, with, in, to, with.
Unit 6.
Exercise 2. пробудить в людях благородные чувства, заряжать их энергией, мощное средство для демонстрации правды о человечестве, осведомленность, приобщиться к искусству, понимание человеческого опыта, испытывать сильные эмоции к искусству, существенное изменение, применить понимание на практике, способствовать критическому мышлению
Exercise 3. it is widely acknowledged; works of art, appreciate the value of art, to serve a variety of purposes, to bring art to common people, to promote positive social change(s), to depict positive aspects of life, encourage understanding