71 Al-Farabi Avenue, 050040 Almaty, The Republic of Kazakhstan
Закрыть
NETFLIX AS A TOOL OF TEACHING VOCABULARY // Лингвистика, литературоведение и лингводидактика в поликультурном мире: материалы конференций «Функционирование и развитие языков в условиях контактирования» (Улан-Удэ, 26‒27 апреля 2023 г.) и «Типология художественных традиций в литературе» (Улан-Удэ, 30–31 марта 2023 г.) ( – , Улан-Удэ). Научный редактор: Е. А. Бардамова, Ответственный редактор: Н. А. Дарбанова, Рецензент: Е. В. Сундуева, В. В. Башкеева, - Улан-Удэ: Издательство Бурятский государственный университет, 2023. - С. 85-90.
The article deals with different methods of teaching students new vocabulary and ways of increasing their vocabulary in the process of learning a foreign language in the most effective way. Based on the analysis of already available research results on the cho- sen topic the authors develop their own methods capable of making the process of memo- rizing easier and more associative, special attention is paid to memorizing words in a cer- tain context. Considering the individual characteristics of the learners, the authors propose a learning scheme that is universal in its approach and will suit students with both visual and auditory types of memory.
В настоящей статье рассматриваются различные методики по обучению студентов новой лексике и способы расширения их словарного запаса в процессе изучения иностранного языка наиболее эффективным образом. На основе анализа уже имеющихся результатов исследований по избранной теме авторы разрабатывают собственную методику, способную сделать процесс запоминания более легким и ассоциативным, особое внимание уделяется запоминанию слов в определенном контексте. Учитывая индивидуальные особенности обучающихся, авторы предлагают схему обучения, которая универсальна в своем подходе и подойдет студентам как с визуальным, так и с аудиальным типами памяти.
Netflix, vocabulary, glossary, tools, foreign language teaching.
нетфликс, словарный запас, глоссарий, инструменты, foreign language teaching.
Venecia T. R. Self-Learning Techniques to Contribute to the Learning of the English language of the Students, 2019. P. 2.
William P. Bintz, Teaching Vocabulary Across the Curriculum — Middle School Journal, March 2011. P. 44‒45.
Rebecca Oxford, David Crookall, Vocabulary Learning: A Critical Analysis of Tech- niques — TESL CANADA JOURNAL!REVUE TESL DU CANADA VOL. 7, NO.2, MARCH 1990, p. 9, 12, 14, 16‒17.
Rezvan Ghalebi, Firooz Sadighi, Vocabulary learning strategies: A comparative study of EFL learners — Cogent Psychology (2020). P. 3.
Ying He, A Study of L2 Vocabulary Learning Strategies. P. 15‒16.
Agung Ginanjar Anjaniputra, Vina Aini Salsabila, THE MERITS OF QUIZLET FOR VOCABULARY LEARNING AT TERTIARY LEVEL — Indonesian EFL Journal. Vol. 4(2). July 2018. P. 2.
Esin Hazar, Use of Digital Games in Teaching Vocabulary to Young Learners — Educatia 21 Journal. (19) 2020. Art. 12. P. 101.
Ahmet Basal, Selahattin Yilmaz, Asli Tanriverdi, & Lutfiye Sari, Effectiveness of Mobile Applications in Vocabulary Teachin. P. 50.
Gilbert Dizon, John M. Gayed, An exploratory study on the use of interactive video via Netflix to improve second language aural vocabulary learning. P. 103.